Lokakuun viidentenä päivänä julkaistu Reilun taiteen manifesti sai hyvin
Kampanjavideon pitkää versiota on katsottu Instagramissa ja Facebookissa noin 310 000 kertaa ja materiaaleja on jaettu runsaasti. Onnistumista somen puolella edesauttoi poikkeuksellisen suuri orgaaninen näkyvyys. Sen mahdollistivat
Palautteen mukaan Reilun taiteen manifestille oli suuri tarve ja koronatilanne teki siitä entistä
Jo Reilun taiteen manifestia valmisteltaessa taidejärjestöt kehittivät ohjeistuksiaan ja kampanjan innoittamana suosituksia ja oppaita on tullut lisää. Niitä on linkitetty sivustolle reiluntaiteenmanifesti.fi sitä mukaa kuin tieto on tavoittanut kampanjan.
Vaikka varsinainen aktiivinen kampanjakuukausi päättyi 1. marraskuuta, palkkioasioista tiedottaminen jatkuu. Juuri nyt Reilun taiteen manifesti kiinnittää huomiota digitaalisen pikkujouluohjelman reiluuteen. Keväällä kampanjan toinen aalto keskittyy taiteen tilaajien sitouttamiseen reiluihin käytäntöihin.
Terveisin,
Reilun taiteen manifestin työryhmä
Instagram: @reiluntaiteenmanifesti
Twitter @taidemanifesti
facebook.com/